Sekapur Sireh

Pinjaman Peribadi yang ditawarkan daripada Koperasi-Koperasi & Bank-Bank tertentu ini hanya terbuka kepada kakitangan kerajaan, badan berkanun dan swasta terpilih sahaja yang mempunyai kod Potongan Biro Angkasa (BPA)dan Coshare.

Jika anda gagal mendapatkan pinjaman bank kerana telah disenarai hitam (Blacklist) atau bebanan tinggi (High Commitment)koperasi dan bank yang kami wakili bersedia menerima anda walaupun anda mempunyai rekod CTOS & CCRIS.

Jika anda bimbang bahawa anda akan gagal mendapatkan pinjaman koperasi/bank disebabkan potongan gaji telah mencecahi atau melebihi 60%,
Perunding Kewangan kami mahir untuk membuat pengiraan bagi mengstrukturkan semula hutang anda dan menyelesaikan pinjaman lama anda (overlap).

Kadar keuntungan kami serendah 3.99% bergantung kepada koperasi dan kelayakan anda dengan tempoh pembayaran semula sehingga 20 tahun.

Tuesday 30 October 2012

Perbezaan Pembiayaan Coshare dengan Koperasi


Perbezaan Pembiayaan Coshare dengan Koperasi

Berikut merupakan beberapa perbezaan antara pinjaman Coshare dengan pinjaman koperasi

Kementerian Berasingan
Semua Koperasi adalah dibawah penyeliaan Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM). Coshare bukan koperasi, jadi ianya tidak tertakluk kepada peraturan-peraturan SKM. Coshare di bawah Kementerian Kewangan manakala Suruhanjaya Koperasi Malaysia adalah agensi dibawah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK).

Potongan Gaji
Potongan gaji peminjam koperasi adalah melalui biro angkasa manakala untuk Coshare, majikan membuat potongan terus ke Coshare.

Keahlian
Koperasi hanya memberi pinjaman kepada ahli-ahli. Oleh itu, peminjam perlu menjadi ahli kepada koperasi dulu sebelum layak meminjam. Coshare tidak mempunyai keahlian. Selagi peminjam merupakan kakitangan kerajaan dan badan berkanun daripada senarai majikan yang layak, maka peminjam dapat memohon pinjaman Coshare.

Yuran Keahlian
Peminjam koperasi perlu membayar yuran keahlian dan caruman setiap bulan manakala peminjam Coshare tidak perlu kerana tidak ada konsep keahlian. 

Payout
Payout Coshare 99.1% manakala pinjaman koperasi pula adalah antara 90% – 97% bergantung kepada koperasi.

No comments:

Post a Comment