Sekapur Sireh

Pinjaman Peribadi yang ditawarkan daripada Koperasi-Koperasi & Bank-Bank tertentu ini hanya terbuka kepada kakitangan kerajaan, badan berkanun dan swasta terpilih sahaja yang mempunyai kod Potongan Biro Angkasa (BPA)dan Coshare.

Jika anda gagal mendapatkan pinjaman bank kerana telah disenarai hitam (Blacklist) atau bebanan tinggi (High Commitment)koperasi dan bank yang kami wakili bersedia menerima anda walaupun anda mempunyai rekod CTOS & CCRIS.

Jika anda bimbang bahawa anda akan gagal mendapatkan pinjaman koperasi/bank disebabkan potongan gaji telah mencecahi atau melebihi 60%,
Perunding Kewangan kami mahir untuk membuat pengiraan bagi mengstrukturkan semula hutang anda dan menyelesaikan pinjaman lama anda (overlap).

Kadar keuntungan kami serendah 3.99% bergantung kepada koperasi dan kelayakan anda dengan tempoh pembayaran semula sehingga 20 tahun.

Monday 29 October 2012

Petronesa Sdn Bhd





Petronesa Sdn Bhd (Subsidiary of Yayasan Sarawak)

PETRONESA Sdn Bhd (140308-H) adalah anak syarikat Yayasan Sarawak yang beribu pejabat di Kuching,Sarawak. Organisasi ini di tubuhkan khas untuk rakyat Negeri Sarawak dan rakyat Malaysia amnya untuk memberi biasiswa dan pinjaman atau menyediakan bantuan kewangan dalam apa jua bentuk untuk menggalakkan peningkatan peluang-peluang pendidikan dan kemudahan sosial. 
Selain menyumbang ke arah pembangunan pendidikan, banyak projek-projek yang dibangunkan antaranya dalam bidang hartanah, saintifik dan perubatan. Petronesa ini amat aktif dalam kerja-kerja kebajikan untuk sekolah-sekolah dan menyediakan bantuan di dalam keadaan kecemasan atau malapetaka negara. Seiring mengikut perkembangan arus semasa dan kehendak pelanggan, Petronesa melangkah maju dengan memberi kemudahan pinjaman peribadi kepada kakitangan kerajaan dan badan berkanun.


Bagi pemohon yang dalam keadaan/situasi kecemasan, terdesak atau tidak dapat menunggu lama untuk mendapatkan kelulusan pinjaman bolehlah memohon untuk mendapatkan pinjaman peribadi ekspres melalui Petronesa Sdn Bhd. Kelulusan segera dan dapat tunai dalam masa 7 hari sahaja. Terbuka kepada semua kakitangan kerajaan, badan-badan berkanun serta GLC bhd/sdn bhd.

Kelebihan Pinjaman Koperasi Petronesa

ü  Pinjaman maksima sehingga RM200,000
ü  Proses min 5 hari - 7 hari bekerja sahaja
ü  Gaji pokok minima RM700
ü  Tempoh bayaran balik sehingga 15 tahun
ü  Blacklist CRISS tiada had, CTOS maks RM25,000 masih layak & tidak perlu tutup hutang lama. Jika lebih masih boleh cuba (bergantung pada kes).
ü  Muflis (bankrap) juga layak tetapi mesti ditutup.
ü  Kadar keuntungan adalah 5%-5.99% mengikut sektor.
ü  Kadar payout 90% dari jumlah pinjaman
ü  Senarai majikan bukan sahaja kerajaan pusat, kerajaan negeri, badan-badan berkanun yang ada potongan gaji biro angkasa tetapi juga GLC bhd/sdn bhd yg terpilih.

Dokumen Yang Diperlukan

ü  Slip Gaji Asal Satu Bulan Terkini (e-payslip perlu disahkan majikan)
ü  3 Salinan Slip Gaji Setiap Bulan untuk 3 Bulan Disahkan Majikan
ü  3 Salinan IC Disahkan Majikan (perlu cop ibujari kiri dan kanan)
ü  Surat Pengesahan Jawatan dari Majikan
ü  Surat Opsyen Bersara (jika berumur 35 tahun keatas)
ü  Salinan surat lantikan tetap bagi pemohon yang baru bekerja minima 3 bulan
ü  Salinan Buku Bank
ü  Bil utiliti air/api/astro/telefon/KWSP
Oleh kerana Petronesa tiada had dan tidak perlu tutup pinjaman lama yang telah blacklist/CTOS/CRISS, ia adalah sangat berbaloi untuk pelanggan yang hadapai masalah blacklist yang besar.

Setiap koperasi atau institusi pembiayaan memerlukan dokumen-dokumen yang hampir sama untuk pemprosesan permohonan kecuali beberapa pertambahan kecil sahaja yang perlu dirujuk dengan kami.

Bagi mengelakkan kelewatan proses atau pemulangan semula permohonan borang hendaklah di isi dengan teliti terutama tandatangan harus kemas dan sama pada setiap helaian yang memerlukan tandatangan.

Dokumen mestilah lengkap seperti yang dikehendaki dan setiap borang tertentu serta salinan dokumen juga dimestikan mendapat cop pengesahan majikan.

Hubungi Perunding Kewangan anda untuk info lanjut :

Nama:  En.Ayie Zainal
Tel     : +6018 222 6323
Tel     : +6012 222 1432
Email : pembiayaanperibadi4u@gmail.com

No comments:

Post a Comment